seo چیست ؟
SEO مخفف Search Engine Optimization است. SEO به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است.
SEO یک تکنیک برای موارد زیر است:
- طراحی و توسعه یک وب سایت برای رتبه بندی خوب در نتایج موتور جستجو
- بهبود حجم و کیفیت ترافیک به یک وب سایت با استفاده موتورهای جستجو
- بازاریابی با درک چگونگی عملکرد الگوریتم های جستجو ، و آنچه بازدید کنندگان انسانی ممکن است جستجو کنند
سئو زیر مجموعه بازاریابی موتور جستجو است. SEO همچنین به عنوان حق کپی رایت SEO شناخته می شود ، زیرا بیشتر تکنیک هایی که برای تبلیغ سایت ها در موتورهای جستجو استفاده می شود ، مربوط به متن است.اگر قصد انجام SEO مقدماتی را دارید ، ضروری است که نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید .
موتور جستجو چگونه کار می کند؟
موتورهای جستجو به ترتیب فعالیتهای زیر را برای ارائه نتایج جستجو انجام می دهند.
خزنده گی (Crawling) :
فرآیند واکشی تمام صفحات وب مرتبط به یک وب سایت . این وظیفه توسط یک نرم افزار به نام خزنده یا عنکبوت (یا Googlebot در مورد Google) انجام می شود.
نمایه سازی (Indexing) :
فرآیند ایجاد فهرست برای تمام صفحات وب واکشی شده و نگهداری آنها در یک پایگاه داده بزرگ ، جایی که بعداً قابل بازیابی است. اساساً ، فرآیند نمایه سازی ، شناسایی کلمات و عباراتی است که صفحه را به بهترین وجه توصیف می کنند و اختصاص صفحه به کلمات کلیدی خاص است.
پردازش (Processing) :
هنگامی که یک درخواست جستجو می آید ، موتور جستجو آن را پردازش می کند ، به عنوان مثال رشته جستجو با صفحات فهرست شده در پایگاه داده مقایسه می کند.
محاسبه ربط (Calculating Relevancy) :
به احتمال زیاد بیش از یک صفحه شامل رشته جستجو است ، بنابراین موتور جستجو شروع به محاسبه ارتباط هر یک از صفحات موجود در فهرست خود با رشته جستجو می کند.
بازیابی نتایج (Retrieving Results) :
آخرین مرحله در فعالیت های موتور جستجو ، بازیابی بهترین نتایج منطبق است. در اصل ، چیزی بیش از نمایش ساده آنها در مرورگر نیست.
موتورهای جستجو مانند Google و Yahoo! اغلب الگوریتم Calculating Relevancy خود را ده ها بار در ماه به روز کنید. وقتی تغییراتی در رتبه بندی خود مشاهده می کنید به دلیل تغییر الگوریتمی یا چیز دیگری خارج از کنترل شما است. اگرچه اصل اساسی عملکرد همه موتورهای جستجو یکسان است ، اما تفاوت های جزئی بین الگوریتم های مربوط بودن آنها منجر به تغییرات عمده ای در ارتباط نتایج می شود.
SEO CopyWriting چیست؟
تکنیکی است برای نوشتن متن قابل مشاهده در یک صفحه وب به گونه ای که به خوبی خواننده ان را بخواند ، و همچنین عبارات جستجوی خاص را هدف قرار دهد. هدف آن رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو برای عبارات جستجوی هدفمند است.
به همراه متن قابل مشاهده ، نوشتن متن نوشتاری SEO در صفحه را برای عبارات جستجوی هدفمند بهینه می کند. اینها شامل عنوان ، شرح ، برچسب های کلمات کلیدی ، عناوین و متن جایگزین است.
ایده نوشتن متن نوشتاری SEO این است که موتورهای جستجو صفحات محتوای اصلی را می خواهند و نه صفحات اضافی که اغلب "صفحات ورودی" نامیده می شوند و تنها با هدف دستیابی به رتبه های بالا ایجاد می شوند.
رتبه موتور جستجو چیست؟
هنگامی که هر کلمه کلیدی را با استفاده از موتور جستجو ، جستجو می کنید ، هزاران نتیجه موجود در پایگاه داده آن نمایش داده می شود. رتبه بندی صفحه با موقعیت صفحات وب نمایش داده شده در نتایج موتور جستجو اندازه گیری می شود. اگر یک موتور جستجو صفحه وب شما را در موقعیت اول قرار دهد ، رتبه وب سایت شما شماره 1 خواهد بود و به عنوان صفحه ای با بالاترین رتبه فرض می شود.
SEO فرآیند طراحی و توسعه وب سایت برای دستیابی به رتبه ای بالا در نتایج موتور جستجو است.
SEO On-Page و Off-Page چیست؟
از نظر مفهومی ، دو روش بهینه سازی هستند .
SEO On-Page شامل ارائه محتوای خوب ، انتخاب مناسب کلمات کلیدی ، قرار دادن کلمات کلیدی در مکان های صحیح ، دادن عنوان مناسب به هر صفحه و غیره.
Off-Page شامل ساخت پیوند ها ، افزایش محبوبیت پیوند با ارسال فهرستهای باز ، تبادل لینک و غیره است.
افزودن نظر جدید
0 نظر ثبت شده است