تفکر طراحی چیست ؟
تعریف تفکر طراحی آن را به عنوان یک روش برای یافتن راه حل برای یک مشکل خاص توصیف می کند که با طراحی محصول آینده شما مرتبط است.
این فرآیند ارتباط تنگاتنگی با نوآوری دارد و امکان حل مشکلات پیچیده را با اولویت قرار دادن مشتریان فراهم می کند. ایده ها با کمک جلسات و با معرفی نمونه سازی اولیه و آزمایش به فرآیند تصمیم گیری خواهد رسید. موفق ترین شرکت ها به طور فعال از تفکر طراحی برای ایده پردازی و تحول در تجارت استفاده می کنند. بنابراین بیایید نگاهی دقیق به کل روند بیندازیم و نحوه استفاده از آن را بررسی کنیم.
چرا در فضای کسب و کار مدرن مهم است
در دنیای مدرن که همیشه در حال تغییر است ، همیشه مهم است که یک کسب و کار نسبت به تغییرات واکنش نشان دهد و خود را سریع وفق دهد. چالش ها و موضوعات زیادی وجود دارد که باید سریع و کارآمد حل شود . اما با توجه به مشتری ، تفکر طراحی با رویکرد انسان محور آن بسیار محبوب شده است زیرا ثابت شده است که برای موفقیت بسیاری از شرکت ها ضروری است .
چالش ارائه یک ایده ابتکاری
امروزه ، نوآوری در تجارت بسیار ارزشمند است و پشتیبانی قابل توجهی از استراتژی رقابتی می کند. با آوردن اصول و روشهای طراح به حل موثر كار ، تفكر طراحی همزمان با عمل نوآوری به طور گسترده پذیرفته شد. علاوه بر این ، این باعث تقویت ایده پردازی برای بهبود آینده نگری استراتژیک می شود و می تواند به غلبه بر چالش های زیر مربوط به معرفی نوآوری ها کمک کند:
تفکر کم عمق
وقتی صحبت از تعریف مسئله می شود ، مردم تمایل دارند روش واضح تری را که به آن عادت کرده اند دنبال کنند و از کشف مسیرهای جدید می ترسند. این امر به بارزترین راه حل منجر می شود که نمی توان آن را ابتکاری نامید. تفکر طراحی به شما کمک می کند آنچه را در طرف مقابل ایده های بی اهمیت است کشف کنید و به شما امکان می دهد ایده های کاملا جدیدی ارائه دهید.
ترس از خطر
چالش دیگر مربوط به نوآوری این است که یک ایده جدید ممکن است خطرناک باشد . بنابراین ، تفکر طراحی با هدف دادن حق وجود ایده های خلاق و کشف آنها به روشی خلاقانه کمک می کند .
درگیری کارمندان
برای موفقیت یک ایده ابتکاری ، شما نیاز به پشتیبانی کارمندان و مشارکت آنها در این فرایند دارید. تفکر طراحی می تواند از برخورد نظرات و دیدگاه های مختلف جلوگیری کرده و روند تصمیم گیری را تسهیل کند.
طراحی تفکر برای آماده سازی تجارت برای عصر دیجیتال و رشد
عصر دیجیتال این ضرورت را برای کسب و کارها ایجاد کرده است که با فناوری های جدید سازگار شوند . این زمانی است که اثبات می شود تفکر طراحی بسیار مفید است. این کار با معرفی نوآوری ها و پرورش ذهنیت دیجیتالی به تجسم مجدد ساختار شرکت شما و نحوه عملکرد سیستم آن به طور کلی کمک می کند. با انجام تحقیقات دقیق درباره کاربر و استفاده از این یافته ها به عنوان یک دارایی برای حل مسئله و با استفاده از آنها در طراحی محصولات ، وب سایت ها ، سیستم عامل ها و خدمات ، شرکت شما می تواند به بلوغ دیجیتال مطلوب برسد.
کشف موفقیت آمیز مشتری باعث رشد تجارت می شود و به شرکت ها کمک می کند تا رقابت را حفظ کنند. معرفی تفکر طراحی در استراتژی های توسعه کسب و کار می تواند فضایی ایجاد کند که همه ذینفعان نیازها ، رفتار و انگیزه های مشتری را برای حل کارآمدتر مسئله حل کنند. حفظ همدلی با مشتریان به عنوان بخشی اصلی از استراتژی کسب و کار شما می تواند به شما کمک کند تا پیوندی بین آنها ، شرکت و کارمندان خود ایجاد کنید. علاوه بر این ، ارتقا روند تفکر طراحی به کارکنان کمک می کند تا به سرعت و به طور مستمر همکاری کنند.
مدل Darden از طراحی تفکر
مراحل تفکر طراحی: نحوه انجام آن
مدل تفکر طراحی استنفورد D-School به طور گسترده ای شناخته شده است و شامل مراحل زیر است : همدلی ، تعریف ، ایده پردازی ، نمونه اولیه ، آزمون. بیایید برای مثال یک وب سایت تئاتر را برای هر یک از مراحل را بررسی کنیم .
همدردی کنید
این مرحله از مشاهده کاربران ، درک نیازهای آنها ، برای درک بهتر مسئله ای است که می خواهید حل کنید و تصمیم گیری نه بر اساس فرضیات بلکه بر اساس بینش نیازهای مشتری باید باشد.
این همان جایی است که ما هنگام ایجاد طراحی برای وب سایت تئاتر را شروع می کنیم. ابتدا تحقیق درباره زیبایی شناسی سایت و زبانی که باید با کاربرانش داشته باشد انجام دادیم تا مخاطبان آن را بشناسیم . ما سعی کردیم درک کلی از نیاز بازدیدکنندگان و انتظارات آنها از وب سایت داشته باشیم.
تعریف کردن
در این مرحله ، بینش ها و مشاهدات بدست آمده در مرحله قبل مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و برای تعریف مشکل اصلی که تیم شما باید حل کند ، استفاده می شود. با دانشي كه ما در طی تحقيقات كاربر به دست آوردیم ، نكات اصلی چالش را در بازديدكنندگان وب سايت مشخص كرديم . جستجو براي تئاتر خاص ، خريد بلیط و عدم وجود هویت تجاری.
ایده آل
اکنون وقت آن است که ایده هایی در مورد چگونگی حل مسئله تعریف شده با اندیشیدن به روش های جایگزین و خلاقانه برای نگاهی به مسئله و ارائه یک راه حل ابتکاری ایجاد کنید. در طول کارگاههای تفکر طراحی و جلسات فکری ، ما متوجه شدیم که استفاده از تجربه کاربری سینماها به عنوان مرجعی برای طراحی جریان خرید بلیط منطقی تر خواهد بود.
نمونه اولیه
این جایی است که یک تیم نتایج خود را از مرحله ایده پردازی قبلی سعی می کند نسخه آزمایشی کم هزینه محصول را ایجاد کند تا ببیند چگونه یک ایده کار می کند و اصلاحات و تغییرات را تکمیل می کند. در این مرحله ، ما روی نحوه هدایت کاربران به وب سایت بررسی کردیم. ما با کارنامه فعلی و اطلاعات مربوط به رویدادهای آینده ، تمرکز اصلی را به صفحه اصلی منتقل کردیم.
تست
مرحله نهایی درمورد کشف آنچه در ایده شما کار می کند و چه چیزی مفید نیست ، سپس تغییر و بهبود نمونه اولیه تا زمانی که برای تولید آماده شود. در این مرحله ، ما وب سایت را صیقل داد تا تجربه ای روان و دسترسی آسان به تمام اطلاعات لازم را فراهم کند . ما آزمایش کاربر را انجام دادیم تا بفهمیم چگونه وب سایت می تواند بهبود یابد و بهترین عملکرد را ارائه دهد.
چگونه تفکر طراحی را با موفقیت پیاده سازی کنیم
در حالی که ایده پردازی شما را به تصمیمات نوآورانه نزدیک می کند ، باید یادآوری کنیم که موفقیت و کارآیی کل فرآیند به عوامل زیر متکی است:
استراتژی اول
شناسایی روشهایی که می توانند اجرای استراتژی تفکر طراحی را تسهیل کنند مهم است. به عنوان مثال ، مدیریت باید کارمندان را حمایت و تشویق به مشارکت کند. همچنین ، برای رهبران شرکت ضروری است که ارزش تفکر طراحی را در روند کار درک کنند و قدرت آن را در ارائه چشم انداز جدیدی در حل چالش های نوآوری درک کنند.
فرهنگ
تنوع تیمی ، به معنای ایجاد همکاری متقابل . برای شرکت ها تفکر طراحی بسیار مهم است زیرا بخش "تفکر" به معنای همکاری تعاملی بین اعضای مختلف تیم است. همچنین ، شرکت ها باید فرهنگ همدلی را نسبت به کاربران و همکاران ارتقا دهند و از نظر ذهنی کارکنان را آماده کنند .
پیاده سازی
برای تفکر طراحی مولد ، شما باید تمام زیر ساخت های مورد نیاز را فراهم کنید ،از جمله تجهیزات و فضا . این زیر ساخت برای ایجاد نمونه اولیه ضروری است و برای شفافیت در برقراری ارتباط ایده ها در تیم ها بسیار مهم است. همچنین ، شما می توانید "اتاق های فکر و تبادل نظر" را به عنوان یک فضای فیزیکی اختصاصی ترتیب دهید تا تجسم ایده ها انعطاف پذیری و کار گروهی را تقویت کند.
صلاحیت
صلاحیت کارکنان عامل مهم دیگری در موفقیت اجرای تفکر طراحی است. بنابراین ، شما باید از طراحان استقبال کنید تا به متخصصان شرکت در مورد کاربردهای تفکر طراحی آموزش دهند. بنابراین ، ارتقا مهارت هایی مانند تخیل ، نوآوری ، خلاقیت و ارزش آفرینی در بین کارمندان مهم است.
طراحی تفکر در داستان های موفقیت شرکت های دیگر
ما قبلاً اشاره کردیم که شرکتهای معروف تفکر طراحی را در استراتژی شرکتهای خود اعمال می کنند و از آن برای پرورش نوآوری و بازاندیشی مدل تجاری خود استفاده می کنند. بنابراین ، بیایید نگاهی به موفق ترین پیاده سازی های تفکر طراحی بیندازیم.
UberEATS
UberEATS در حال پیاده سازی طرز تفکر طراحی برای یافتن راه هایی برای بهبود تحویل غذا برای افراد است. آنها تصمیم گرفتند همدلی را در استراتژی خود قرار دهند. از آنجا که این شرکت در شهرهای متعددی در سراسر جهان فعالیت می کند ، آنها دائماً خود را در مکان هایی قرار می دهند که مشتریانشان در آن زندگی می کنند همچنین ، تیم های مسئول این امر ، فرهنگ غذایی شهر را کشف می کنند.
PepsiCo
طبق گفته Indra Nooyi ، مدیر عامل شرکت PepsiCo ، تفکر در طراحی چیزی است که باعث ایجاد نوآوری در شرکت می شود. در سال 2012 ، او اولین مدیر ارشد طراحی را به شرکت معرفی کرد و تصمیم گرفت که طراحی باید به عنصری حیاتی برای رشد آن تبدیل شود. او تصمیم گرفت برای ایجاد تجارب بهتر کاربر و کمک به رشد نوآوری در شرکت ، یک طراح بیاورد زیرا در آن زمان ، کارمندان وی حتی معنی "طراحی" را کاملاً درک نکردند ، چه رسد به "تفکر طراحی". شرکت پس از دیدن نتایج چشمگیر آن تصمیم گرفت تفکر طراحی باید به عنصری اساسی در استراتژی آنها تبدیل شود.
به طور خلاصه
گنجاندن تفکر طراحی در استراتژی کسب و کار شما نه تنها در مورد بهتر نشان دادن محصول شما نیست بلکه بیشتر نگاهی خلاقانه به مسئله و یافتن راه حلی است که هیچ کس قبلاً در نظر نگرفته است. هدف اصلی این است که ترس را کنار بگذارید و در راه نوآوری ریسک کنید زیرا مسیر شناخته شده ، شما را به بدیهی ترین راه حل می رساند که هرگز نمی تواند راهی برای موفقیت باشد.
افزودن نظر جدید
0 نظر ثبت شده است